Šta je QR kod?

Prvo da objasnimo šta je QR kod. QR kod (engl. QR code) je matrični kod (ili dvodimenzionalni bar-kod) kreiran 1994. Stvorila ga je japanska korporacija Denso-Wave. „QR“ je akronim od Quick Response (brz odziv), pošto je tvorac nameravao da se sadržaj izuzetno brzo dekodira. QR kodovi su uobičajeni u Japanu, gde su trenutno najpopularniji dvodimenzionalni kodovi.

Iako prvenstveno korišćen za praćenje delova u proizvodnji vozila, QR kodovi se sada koriste u mnogo širem kontekstu, uključujući komercijalne aplikacije praćenja, kao i aplikacije koje su orijentisane na pogodnije korišcenje mobilnih telefona (poznato kao mobilno tagovanje). QR kodovi koji skladište adrese i URL-ove, mogu se pojavljivati u časopisima, na znacima, autobusima, vizit kartama, kao i na svakom objektu o kome bi korisniku mogle biti potrebne informacije. (izvor Wikipedia)

Skeniranje QR koda

Ako imate mobilni telefon sa kamerom i instaliranim odgovarajucim softverom, možete skenirati sliku QR koda, koja će uključiti internet pregledač i odvesti vas na određenu URL adresu. Novije verzije Vibera imaju tu mogućnost skeniranja. Takođe možete generisati i štampati sopstvene QR kodove, kako bi ih drugi skenirali i koristili. Posetite neki od sajtova za besplatno generisanje QR kodova na pr. BeQRious.

Razmislite o mogućnosti da korisnika koda usmerite na Vaš sajt sa proizvodima koje nudite. Omogućite mu prijavu na neke biltene, e-mail liste, određeni program. Možete mu skrenuti pažnju na popuste i akcije u Vašoj firmi, da mu predočite inovacije, poklonite određeni kupon ili popust na određeni proizvod. Sve to možete da postignete postavljanjem QR koda.

Kako koristiti QR kod

QR kod možete koristiti na više načina.  Ako imate firmu koja se bavi prodajom određenog proizvoda, sadržaj QR koda može da bude i link do videa, koji je postavljen na youtube-u i prikazuje Vaše proizvode ili usluge. Može biti edukativnog karaktera, a istovremeno i reklama za Vašu firmu. Jednostavno snimite reklamu i vežete je za sadržaj QR koda, tako da svaki prolaznik koji skenira QR kod može videti Vašu reklamu putem mobilnog telefona. Ne zaboravite da pozovite korisnike na interakciju s vašim kodom kratkim pozivom na akciju poput “Skeniraj me” pored njega.

Kako izgleda QR kod možete videti na slici gde je prikazan kod Facebook stranice Telefonko1. Pokušajte ga skenirati preko Vibera.

1 Komentar

  1. Gaurav Tiwari 12 januara, 2020 Reply

    Nice text. Keep the good work up.

Pošaljite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

0

VRH

X